середу, 20 лютого 2019 р.

Тема. Україна — моя Батьківщина. Дослідницький практикум. Мандрівка Україною, про яку ти мрієш



Мета: дати учням первинне уявлення про Україну як державу, про усвідомлення своєї приналежності до України; розповісти про столицю України, про гори, моря і річку Дніпро; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам'яті, активності; виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини.
ХІД УРОКУ

►► Вправа «Погода»
—   Сьогодні _______ квітня, день тижня _________. Надворі __________ погода. Небо _______. Опади _______. Вітер ________.      
—    Як змінилася погода за цей тиждень?

II. Повідомлення теми і мети уроку
►► Робота над загадкою І. Січовика
Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься... (Україна).
—    Діти, як називається країна, у якій ми живемо?
—    Україна — наша земля. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною, тому що тут народжувалися, жили та вмирали наші далекі пращури. Це велика, багата і прекрасна країна.
Тема нашого уроку — «Україна — моя Батьківщина». Ми здійснимо мандрівку Україною, про яку ви мрієте.

III. Вивчення нового матеріалу
1. Робота над фотографіями
Учні розглядають фотографії різних куточків України, складають речення.
—    Чим багата Україна?
—    Якого кольору пшениця, зерно?
—    Щоб родила пшениця, що потрібно?
—    Якого кольору мирне тихе небо?
—    Ми живемо в Україні. Це наша держава, це наша Батьківщина. Батьківщина — це земля не лише ваших батьків, але й дідів й прадідів. Батьківщина — це край, де здавна звучать наша рідна мова і материнська пісня. Наша Батьківщина зветься Україною. Україна — це безкраї лани пшениці, квітучі поля льону, вишневі сади. Це гори Карпати і шахти Донбасу. Це широкий Дніпро-Славутич, що несе свої води в Чорне море. Україна — це і той край, де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом, пшеницею. В Україні Чорне й Азовське моря, багато річок, на яких ви відпочиваєте. Україна — мирна країна, її народи хочуть жити в мирі й злагоді.
—    Як називається наша держава?
—    Чим багата Україна?
—    Які гори є в Україні?
—    Які моря є в Україні?
—    Яка річка протікає через усю Україну?
—    Як народ прославляє Дніпро?
—    Чому говорять, що Дніпро — гордість України?
—    Яке місто є столицею України? Де воно розташоване?
Учні розглядають фотографії, складають речення про пам’ятні місця Києва.
Україна,                      (Діти розводять руки в сторони.)
Рідний край,               (Піднімають руки догори.)
Поле, річка,                (Повороти тулуба з розведеними в сторони руками.)
Синій гай.                   (Присідання.)
Любо стежкою іти         (Ходьба.)
Тут живемо я і ти!        (Беруть одне одного за руки.)

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
Учитель пропонує учням об’єднатися у групи по 5-6 осіб за принципом «Квіти» (дзвіночки, конвалії, барвінки, ромашки, айстри).
Кожна група отримує набір карток зі словами: країнастбоук, мтеквітчизна, убатьківщина, оземлякронті.
Завдання: знайти слова, близькі за значенням до слова «Україна».
•     Людина без Батьківщини, що пташка без домівки.
•     Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.
•     Та земля мила, де мати народила.
—    Розкажіть, якою ви хочете бачити нашу державу. Що для неї можете зробити сьогодні?
Учитель пропонує учням працювати у «Колі», що дає можливість усім присутнім на уроці дітям дати свій варіант відповіді, хоча під час цієї форми роботи відповіді обов’язково повторюватимуться.
Удома учні малюють ілюстрації на тему «Ми любимо свою Україну».
—    Щоб Україна стала прекрасною державою, ви маєте дбати про її зміцнення й процвітання. Ваша любов до України виявляється у старанному навчанні, повазі до людей праці, до українських традицій, любові до природи.
—    Чим славиться Україна? Розкажіть, розфарбуйте картинки.

https://subject.com.ua/lesson/nature/1klas/1klas.files/image089.jpg

Учні розглядають малюнки, називають їх, складають речення про те, чим славиться Україна.
—    Батьківщина багато означає для кожного з нас. Це, передусім, місто або село, де ви народилися. Рідним краєм ми називаємо місце, де минуло наше дитинство. Батьківщиною українці називають Україну — країну, у якій разом живуть.
Усі жителі Землі складають світову спільноту землян. Отже, кожен із нас є водночас членом суспільства свого міста або села, громадянином України і землянином.
—    Назвіть рідні вам місця.
• Моє рідне місто (село) _________.  
• Моя Батьківщина _____________.  
• Моя планета  ________________.

V. Підсумок уроку
—    Як називається наша Батьківщина?
—    Чим вона багата і славна?

Немає коментарів:

Дописати коментар