середа, 20 лютого 2019 р.

Тема. Легенди. «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького» (народна легенда).


Мета: ознайомити учнів із легендою як жанром усної народної творчості; збагачувати уявлення про народну пісню; ознайомити з легендою про народного героя, гетьмана України; розвивати навички швидкого, виразного, свідомого читання; виховувати любов до народної пісні, почуття гордості за свій народ.
Обладнання: портрет Б. Хмельницького, записи українських народних пісень, картки для розширення поля читання.
Хід уроку:

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2. Актуалізація  опорних знань учнів. Вдосконалення читацьких навичок
1. Вправляння у читанні прислів’їв (зі зміною смислового наголосу).
Козацькому роду нема переводу.
Козацькому роду нема переводу.
Козацькому роду нема переводу.
— Поясніть зміст прислів’я.
2. Читання пірамід слів. мал
-Увага! Зосередьте погляд на крапочки, що посередині. Намагайтеся побачити букви, які записані зліва і справа.

3
. Повідомлення теми і мети уроку
- Що означає слово козак?
— Сьогодні ми здійснимо мандрівку у минуле нашого народу. А інформацію про минуле ми можемо черпати з легенд.
-Сьогодні ми ознайомимося з новим жанром УНТ – легендою.
Легенда (legendă) – твір-розповідь про якусь особу, подію, походження людей, тварин, рослин тощо, оповитий фантастикою, казковістю. Часто в них йдеться про історичні події чи про життя людей у минулому.
Н-д: «Калина», «Як мати стала зозулею», «Мерцішор».
Робота з підручником
Читання учнями статті «Народні легенди».
— Що нового дізналися ще про легенди як жанр усної народної творчості?


4. Робота над легендою «Звідки пішло прізвище та ім’я
Богдана Хмельницького»
   мал
1. Читання легенди комбінованим способом: вчитель — підготовлений учень
— Чому хлопчика назвали Богданом Хмельницьким?
2. Словникова робота.
перехрестився          дош.
неподалік
перемагав
звідки
хміль
Хміль — трав’яниста рослина, яка в’ється (найвища в Україні – 10 м.)
Палата — великий будинок.
3. Читання легенди учнями мовчки.
— Де відбувалася описана подія?
— Де знайшов дід хлопчика?
4. Робота над змістом легенди з елементами вибіркового читання.
— Як назвали хлопчика? Прочитайте.
— Ким став Богдан Хмельницький, коли виріс?
— Про яке ставлення народу до Богдана Хмельницького свідчить цей твір?
5. Вправи для розвитку швидкості читання.
1) Учитель називає початок речення, а учні швидко знаходять продовження і дочитують його.
2) Утворити словосполучення з дієсловами із словникової роботи, використовуючи текст.
Переконав (ворогів), перехрестився (дід), розступилися (стіни), пробирати (руками).
6. Хвилинка ерудита.
— Яке місто в Україні назвали іменем гетьмана?
7. Творча робота.
— Уявіть себе скульптором. Який би ви створили пам’ятник Богдану Хмельницькому? Які слова винесли б на постамент?

5. Підсумок уроку
1. Бесіда
— Що таке легенда? Про яких людей складали легенди?

2. Домашня робота
Знати визначення легенда.
Переказати легенду  «Звідки пішло прізвище та ім’я Богдана Хмельницького»

Немає коментарів:

Дописати коментар