середу, 20 лютого 2019 р.

Тема. Природа Кримських гір


Мета: ознайомити учнів із Кримськими горами; розвивати спостережливість, уяву, пам'ять, мовлення, мислення; виховувати любов до Батьківщини, бережливе ставлення до природи.
ХІД УРОКУ

►► Вправа «Погода»
—    Яка зараз пора року?
—    Який місяць?
—    Яке число?
—    Тепло чи холодно надворі?
—    Який стан неба?
—    Яка температура повітря?
—    Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку
Гори дикі і суворі,
Вічно гордо-мовчазні
Зверху дивляться в простори,
Де синіє синє море
І зникає в далині.
О. Олесь
—    Про які гори цей вірш? Чому ви так вважаєте?
—    Сьогодні ми помандруємо у Кримські гори.
—    Знайдіть їх на карті та розкажіть, де вони розташовані.

III. Вивчення нового матеріалу
Розповідь супроводжується демонструванням фотографій.
—    Кримські гори вузькою смугою тягнуться вздовж узбережжя Чорного моря. Найвища точка гір — це Роман-Кош. Приблизно 200 млн. років тому на місці гірського Криму був океан. Про це свідчить те, що частина гір складається з вапняку. Кримські гори належать до низьких гір. Гори продовжують утворюватися. Про це нагадують землетруси. Кримські гори — молоді гори. У горах беруть початок ріки. Вони мають швидку течію, особливо під час танення снігу в горах. Улітку опадів мало, тому деякі ріки пересихають. Літо тут спекотне, сухе, тривале. Зима коротка і м’яка. Окремі гори мають примарні форми, тому вони і називаються Ведмідь-гора, Чортові пальці. Тут можна побачити різноманітні фантастичні гірські фігури: стовпи, піраміди, у прибережних горах — гроти.
—    Рослинність Кримських гір різноманітна. У передгір’ї ростуть вічнозелені рослини — плющ, лист кримський, мускус, суничник дрібноплідний, жасмин, а також магнолія, гліцинія, кедр гімалайський, мамонтове дерево, пальма, кипарис, лавр, мигдаль, інжир, хурма та інші. Гори укриті дубовими, сосновими і буковими лісами. Подекуди зберігся тис. Трапляються кущі малини, шипшини, вовчих ягід. У вологих місцях на скелях стеляться ліани. На плоских вершинах Кримських гір розташовані гірські луки. Ці плоскі вершинні ділянки називають яйлами. Яйла — пасовища. Вони вкриті трав’янистою рослинністю. З ранньої весни на луках цвітуть проліски, шафран, півонії, сині волошки, едельвейс кримський. До Червоної книги занесено такі рослини: шафран вузьколистий, півонія кримська, тюльпан двоквітковий та ін.
Учні працюють з ілюстраціями.
—    Тваринний світ Кримських гір різноманітний і багатий. У горах Криму водяться благородний та плямистий олені, дикі свині, білка, дикий голуб, орел-білохвіст, чорний гриф тощо. У гірських річках є струмкова і райдужна форель. До Червоної книги занесено кам’яну куницю, кримську скельну ящірку, чорного грифа.
У Кримських горах є багато карстових печер, глибоких колодязів, мінеральних джерел, цілющих озер.
Цілюще морське повітря, мінеральні джерела, казкова краса гір — все це створює чудові умови для відпочинку людей. Тут побудовано санаторії та будинки відпочинку. Люди тут займаються вирощуванням різних сортів винограду, а також троянд, які використовують для виготовлення парфумів і ліків.
►► Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
1. Гра «Детектор»
—    Підкресліть помилки, яких припустився у своєму творі Вовчик Помилкин.
Улітку я подорожував Південним берегом Криму, його пустелями, горами. У цій місцевості дуже мало звірів, птахів. Комах немає. Є гарні морські птахи: зозулі, чайки, горобці. Літо не дуже холодне, малосніжне, а зима спекотна і волога.
2. Гра «Екскурсія до Кримських гір»
—    Знайдіть на карті місце, з якого почнемо подорож.
Учитель називає певне місто.
Залізницею їдемо до Сімферополя. Від Сімферополя починаємо мандрувати в гори. Екскурсію проводитимуть екскурсоводи.
Завдання:
•     Розповісти, де знаходяться гори.
•     Назвати 2-3 рослини цього краю. Показати їх на малюнках чи гербарних зразках.
•     Назвати 2-3 тварини цього краю. Розповідь ілюструвати малюнками.
•     Розповісти про значення Кримських гір, заняття людей, які там живуть.

V. Підсумок уроку
—    Якими горами ми подорожували?
—    Що з’ясували і запам’ятали про ці гори?
—    Чим займаються люди цієї місцевості?
—    Як називаються місця відпочинку, яких багато в Криму? (Курорти)
—    Що найбільше сподобалося на уроці?

Немає коментарів:

Дописати коментар