Лекційні
запитання
Запитання 1
Основні принципи інклюзивної освіти:
УВАГА! Оберіть ВСІ правильні відповіді (3).
Правовий підхід як основа інклюзивної освіти. Спроможність дитини навчатися за
загальноосвітньою навчальною програмою. Інклюзивна освіта стосується не лише дітей з особливими освітніми
потребами, а й педагогів, батьків, інших представників місцевої громади. Максимально значуща участь усіх дітей в освітньому процесі.
Запитання 2
Основними документами Організації Об`єднаних
Націй, що стосуються захисту прав дітей на якісну освіту є:
УВАГА! Оберіть ВСІ правильні відповіді (2).
Конвенція про права дитини Конвенція про боротьбу з
дискримінацією в галузі освіти Конвенція про права осіб з інвалідністю
Запитання 3
Класифікатор професій був доповнений посадою «асистент
вчителя» у:
1991 році 2009 році 2010 році 2017 році 2018 році
Запитання 4
В основі якої компетентності вчителя
інклюзивного класу знаходяться такі цінності, знання і уміння:
• ефективні вчителі – це вчителі
всіх учнів; вони беруть на себе відповідальність за сприяння вивченню й
навчанню всіх дітей у класі;
• знання способів виявлення й
подолання бар’єрів для навчання учнів з різними функціональними порушеннями та
їх наслідків;
• уміння працювати з учнями та
їхніми родинами для персоналізації навчання й встановлення індивідуальних цілей
навчання, виховання і розвитку.
повага до різноманіття учнів спільна робота з батьками та іншими
професіоналами підтримка всіх учнів постійний особистісний і професійний
розвиток
Запитання 5
Успішність залучення дитини з особливими освітніми
потребами у загальноосвітній простір визначається, перш за все:
її успішністю у навчанні. її емоційним благополуччям.
Запитання 6
Індивідуальна програма розвитку (ІПР) переглядається
фахівцями:
один раз на рік щомісячно два рази на рік, за потреби частіше
Запитання 7
Доступність навчальних програм включає:
УВАГА! Оберіть ВСІ правильні відповіді (3).
розробку індивідуальної програми розвитку наявність плану усунення бар’єрів внесення змін у процес викладання організацію роботи в класі наявність комп’ютерів у класі
Запитання 8
Як забезпечується психолого-педагогічний супровід
дитини з особливими освітніми потребами в закладі освіти з інклюзивним
навчанням?
Активізується просвітницька робота
громадських лідерів. Покращується архітектурна та
інформаційна доступність в громадських місцях. Шляхом створення шкільної команди, яка напрацьовує освітній маршрут дитини
з особливими освітніми потребами відповідно до Індивідуальної програми
розвитку.
Запитання 9
В якій інституції сім’я може отримати допомогу з
питань особливостей розвитку дитини, у якої виникають труднощі у навчанні?
Центр первинної медичної допомоги Громадська організація Інклюзивно-ресурсний центр Соціальна служба для дітей, сім’ї та
молоді
Запитання 10
Визначте, чи повинен учень з порушеннями зору бути
активним учасником освітнього процесу?
Ні, він має сидіти окремо з
асистентом. Так. Для цього потрібно спиратися на розвиток збережених відчуттів
(тактильних, слухових та ін.); надавати можливість висловити власну думку;
залучати до роботи в парах, групах та інше. Так. Учень сидить у класі – отже,
він активний учасник освітнього процесу.
Запитання 11
Травень. Учениця завершує навчання в першому класі. У
зошиті з української мови багато помилок. Мама висловлює учительці своє
занепокоєння з цього приводу. Оберіть правильну відповідь вчительки:
– Ситуація критична. Треба все літо
проводити роботу над помилками. – Не хвилюйтеся: ще «випишеться». – Так. Помилок достатньо. Я пораджу Вам декілька ігор, які допоможуть
сформувати необхідні навички. А в другому класі продовжимо спостереження. – Це результат того, що упродовж
року Ви вдома не контролювали виконання завдань. Треба більше цікавитися
успіхами дитини.
Запитання 12
Визначте правильну відповідь.
Для учнів з порушеннями слуху не
важливо бачити обличчя мовця. Для учнів з порушеннями слуху важливо бачити обличчя мовця, щоб «читати» по
губах.
Запитання 13
Пані Ольга — вчителька 1 класу, де навчається учень з
порушеннями слуху зі слуховим апаратом. Поспостерігавши за учнем, вона помічає
певні показники. Визначте опис, що відповідає показникам задовільного
акустичного середовища.
Учень реагує на своє ім’я, дзвінок на урок та з уроку, вказівки вчителя
відкрити підручник та інше; інколи просить повторити та звертається із
запитаннями до вчителя; розмовляє з однокласниками (інколи й на уроці). Учень часто скаржиться, що «не
почув»; чує як щось пищить у слуховому апараті; учень говорить голосно і
постійно перепитує; відволікається на шум за вікном; скаржиться на головний
біль.
Запитання 14
Визначте опис, що відповідає особливостям учнів з
порушеннями інтелектуального розвитку
Виділяють окремі частини в предметах
чи навіть тексті, але не завжди встановлюють зв'язки між ними; інколи
потребують допомоги, щоб проводити якісний порівняльний аналіз і синтез навіть
за несуттєвими ознаками; не завжди помічають свої помилки.
Виділяють окремі частини в предметах чи навіть тексті, але не встановлюють
зв'язки між ними; не здатні без допомоги проводити якісний порівняльний аналіз
і синтез навіть за несуттєвими ознаками; наявна некритичність, неможливість
помітити свої помилки, знижена активність розумових процесів, слабка регулююча
роль мислення.
Запитання 15
Діти з аутизмом надають перевагу наочно (візуально)
представленій інформації, тому що їхня сильна сторона:
логіка консерватизм, схильність до упорядкованості зорова пам'ять уява
Запитання 16
Завдання підвищення адаптивних можливостей учнів з
аутизмом можна вирішити завдяки такому підходу, як:
ігрова терапія психологічний тренінг лікувальна фізкультура заняття з логопедом
МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ
Запитання
Роздавальні матеріали для дітей з частково збереженим
зором повинні бути:
надруковані великим кольоровим
шрифтом надруковані великим, простим шрифтом на білому, жовтуватому, чи молочному й
обов’язково матовому папері надруковані великим шрифтом на
білому папері
Ви
використали 1 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Запитання
Як можуть проявлятися особливості мовлення у
першокласників?
неправильна вимова звуків,
недосконалість розрізнення звуків мовлення на слух, бідність словникового
запасу заміна звуків, пропуск звуків,
загальна «змазаність» мовлення, присутність вимушених пауз, повторів одиниць
мовлення, граматична недосконалість неправильна вимова, заміна, пропуск звуків; недосконалість розрізнення
звуків мовлення на слух; загальна «змазаність» мовлення, присутність вимушених
пауз, повторів одиниць мовлення; бідність словникового запасу; граматична
недосконалість; труднощі опанування навичок читання і письма неправильна вимова, заміна, пропуск
звуків; недосконалість розрізнення звуків мовлення на слух; загальна
«змазаність» мовлення, присутність вимушених пауз, повторів одиниць мовлення;
бідність словникового запасу; граматична недосконалість
Ви
використали 2 з 2 можливостей надіслати свої матеріали на розгляд.
Запитання
Архітектурна доступність закладу освіти стосується:
УВАГА! Оберіть ВСІ правильні відповіді (6).
облаштування входу в заклад дорожніх знаків біля школи класних кімнат шляхів евакуації забезпечення роботи медичного пункту
в школі туалетів спортивних майданчиків сходів та вестибюлів
Запитання
Що можуть підказати фахівці Інклюзивно-ресурсного
центру вчителю початкових класів?
пояснити особливості планування та
проведення корекційних занять з психологом поінформувати з питань облаштування
додаткових приміщень в закладі надати методичну допомогу у виборі методів та прийомів у навчанні дитини з
особливими освітніми потребами
Запитання
Оберіть усі стратегії, які сприяють формуванню
ефективної взаємодії з учнем з порушеннями слуху.
УВАГА! Оберіть ВСІ правильні відповіді (6).
під час розмови дивитися на учня й називати його на ім’я смикати за рукав, стукати по плечу
чи тупати ногою по підлозі, щоб привернути увагу говорити голосом звичайної гучності, адже для підсилення звуку мають бути
передбачені слухові апарати говорити повільно, без надмірної артикуляції постійно повторювати «говори!»,
«слухай!», «повтори!» мовлення має бути зразком для наслідування й джерелом інформації пропонувати учневі розгорнутий зміст з кількома простими і знайомими
поняттями спонукати до природного мовлення
Велике дякую! Дуже багато корисної інформації, собливо актуальної зараз, коли у кожному класі є діти з певними проблемами.
ВідповістиВидалитиДуже вдячна Вам!
ВідповістиВидалити