Мета:- ознайомити учнів з
творчістю В.Сухомлинського;
- удосконалювати
навички правильного, свідомого читання;
- збагачувати активний словник учнів;
- розвивати вміння робити висновки та узагальнення,
висловлювати свої думки в логічній послідовності;
- розвивати творчі здібності молодших школярів;
- виховувати чуйність, доброту милосердя.
Обладнання:
портрет Сухомлинського, картки з прислів’ям,
аркуші
для вправи «Добре-погано», крісло автора,
мультимедійне
обладнання
Хід
уроку
І.
Організація класу
Звучить
пісня «Якщо добрий ти» з м\ф про кота Леопольда, діти заходять в клас,розсаджуються за парти.
«Комплімент»
Правила уроку.
ІІ.
Мотивація
На дошці запис:
Людимаютьрізнісердця
Роз’єднай слова
-
Пригадайте, з якої це казки. (Дімаров. «Для чого людині серце»)
-
Які серця згадувались
цій казці?
ІІІ.
Тема та очікування результату
Скласти розсипане прислів’я
На язиком пусто а ділі густо.
(Язиком густо, а на ділі пусто)
-
Про що буде йтися на
уроці?
На дошці відкривається тема
Мета:
- продовжувати знайомство з творчістю Сухомлинського
-
дізнатися, якими були
хлопчики з оповідання
-
вчитися складати
розповідь про події, схожі на описані.
ІV.
Надання
необхідної
інформації
1. Історична
справка.
Група «Історичне дослідницьке бюро»
знайомить з життям і творчістю
Сухомлинського.
2. Опрацювання
статті в підручнику про життя і творчість письменника
Самостійне читання
3. Бесіда
-
Ким був Сухомлинський?
-
Про що мріяв письменник?
4. Інтерв’ю за 3 кроки.
Учні об’єднуються,
в групи, попарне інтерв’ю
-
Прочитайте уважно
заголовок оповідання?
-
Як ви думаєте, про що
йтиметься в оповіданні?
5.Читання оповідання та аналіз
прочитаного
(читає підготовлений раніше учень)
-
Для кого була збудована
хата?
-
Що сталося одного разу?
-
Скільки хлопчиків було
в хаті?
-
Що сказав кожен із
хлопчиків?
-
Що зробив третій
хлопчик?
-
В яких словах висловлюється
головна думка?
-
Як гадаєте, чи навчив
інших вчинок хлопчика, що віддав сорочку?
6.Робота за малюнком підручника:
задай в парі питання за малюнком.
V. Музична
фізхвилинка
VI. Інтерактивна
вправа.
1. Вправа
«Добре - погано»
Що автор схвалює, а що засуджує
Добре Погано
_____ ______
_____ ______
_____ ______
Обери позицію «За», «Проти», «Не знаю»
Питання для обговорення «Краще не красиві слова, а
красиві діла».
2. Творча
робота
-
Учитель розповідає, що
в житті трапляється багато випадків, коли люди втрачають зір, слух, хворіють. І
треба мати добре серце, щоб допомогти їм не красивими словами, агарними ділами.
-
Учні в парах складають
розповідь, яка підтверджує головну думку твору.
-
Слухання творчих
розповідей (крісло автора)
Навчимося добра, як вчаться мови діти,
Щоб потім все життя
Його творить святе.
Старайся робити добро скромно, непомітно, як хлопчик
в оповіданні Сухомлинського, як дерев’яний чоловік, від якого залишились тільки
жевріючі вуглики.
VII. Підсумок
уроку, виставляння оцінок
Вправа «Незакінчене речення»
Сьогодні
урок навчив мене – …
Прочитане
оповідання спонукає мене – …
Найцікавіші
завдання на уроці – …
VIII. Домашнє
завдання:скласти розповідь за темою
«Гарне не красиві слова, а красиві діла, дібрати
прислів’я, співзвучні з темою».
Урок закінчують піснею «Дорогою добра».
Література:
1.
Інтерактивні технології
навчання у початкових класах/Авт.-упор. І.І.Дівакова. Тернопіль;Мандрівець.
2007.
2.
О.Босова, О.Бєльма,
В.Сорокіна «Вивчення християнської етики в українській культурі», Донецьк, 2011
р.
Василь Сухомлинський цікаві факти Василь
Сухомлинський (1918-1970) — український радянський педагог, публіцист,
письменник, поет. Народився Василь Сухомлинський в селі Василівці в бідній
селянській сім’ї. В родині було 4 дітей, і всі стали вчителями. Він вчився в
рідному селі у школі і в 1933 році закінчив семирічку. Василь Сухомлинський
вчився в медичному технікумі, але незабаром пішов звідти, вступив на робочий
факультет. У 17 років він став вчителем заочної школи недалеко від рідного
села; працює викладачем української мови і літератури в Онуфріївській середній
школі. Саме мати хлопчика спонукала його до педагогічної діяльності, бо бачила
у ньому потенціал. Читати та любити книги Василя Олександровича навчав дід
Омелян, в якого була надзвичайно велика бібліотека. У 1941 році під час Другої
світової війни добровольцем йде на фронт. На фронті Василь Олександрович був
двічі поранений, довго лікувався в евакогоспіталях. Тяжким було поранення в
руку. Хірурги хотіли її ампутувати. Але він не дав цього зробити. Лікарю
довелося двічі оперувати Василя Олександровича, але руку він все-таки не
ампутував. Після одужання з червня 1942 року В.О.Сухомлинський працював
директором середньої школи і вчителем російської мови і літератури у селищі Ува
Удмуртської АРСР. dovidka.biz.ua Крім ерудиції, В.Сухомлинський мав неабияку
силу волі, вирізнявся поміркованістю, надзвичайною скромністю, працездатністю
(вставав щодня о четвертій годині ранку й писав власні твори до восьмої),
людяністю. Також педагог володів кількома іноземними мовами. У багатьох
напрямах педагогічної науки він випередив свій час.. 2 вересня 1970 року серце
Василя Олександровича Сухомлинського перестало битися. Йому судилося народитися
і померти у вересні, і це символічно, бо вересень – це початок нового навчального
року. З легкої руки В.О.Сухомлинського в педагогіці з’явилося поняття «уроки
мислення» – уроки, які змушували дітей молодшого шкільного віку дивитися на
світ і розкривати його найскладніші взаємозалежності тощо.
Джерело: http://dovidka.biz.ua/vasil-suhomlinskiy-tsikavi-fakti/
Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Немає коментарів:
Дописати коментар