середа, 20 лютого 2019 р.

Однорідні другорядні члени речення виражені прислівниками.


Мета: ознайомити учнів з однорідними членами речення, вираженими прислівниками, виробляти вміння визначати однорідні прислівники, будувати речення з однорідними прислівниками, розвивати зв’язне мовлення.
Обладнання: : опорні схеми, дидактичні матеріали, картки .
Хід уроку

І. Організаційний момент
-          Діти, повторюйте за мною привітання:
      -    Добрий ранок вам, добрий ранок всім!
-          Кому дозволимо першим сісти?
-          Дівчаткам.
-          Спочатку краса, а потім сила.
ІІ .Каліграфічна хвилинка
Щоб букви правильно писати,
Хвилинку каліграфії треба почати.
Букви писатиму рівнесенько,
Щоб були гарнесенькі
Щоб залюбки дивилась я,
Вчителька та ще сім’я моя.
Б Б Бб б руб бі

ІІІ. Актуальність опорних знань
1.     Творчий диктант
Утворити прислівники від поданих слів. Постав питання до прислівників.
Радісний – (як?) радісно.
Веселий –
Добрий –
Довга –
Виразне –
Гучний –
Бадьорий –
Загадкова –
Рясне –
Густий –
Фронтальна перевірка.
2.     Гра «Впіймай прислівники».
(Записати прислівники)
Щогодини, щоденно, щотижня
Я допомагаю ближнім.
Вранці я по хліб зганяю,
Вдень в кімнаті підмітаю,
Ввечері я за газетами сходжу,
І залюбки із сестрою посиджу.
- Як називаються члени речення, які відповідають на одне запитання і відносяться до одного слова?
- Однорідними.
- На сьогоднішньому уроці ми навчимося добирати і визначати однорідні прислівники.
IV. Первинне сприйняття та усвідомлення

1.      Пошукова колективна робота (вправа 182). (Завдання 182(2) – колективом письмово).
-            Який висновок можна зробити?
-            Звірте свої спостереження з правилом 
2.      Самостійна робота  
Виписати з тексту прислівники з дієсловами, з  якими вони зв’язані.
Повільно і величаво ховалося.
Непомітно і тихо приходила.
Ледь чутно і поспішно вибирався.
Жваво, обережно підіймав.
Постійно і впевнено освітлювали.
Крадькома і безшумно ходили.

3.      Фізкультхвилинка

Гуси-лебеді летіли,
На лужку тихенько сіли,
Посиділи, поклювали,
Покружились й дружно знялись.



4.      Прочитай і відгадай загадку.  
  
Скругленный прямоугольник: Зранку, вдень і ввечері.
 







Скругленный прямоугольник: легко  всівшись  на  суку, 

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSs_AjLBHSYyF3Je6e4uYlp023v3Nf1MJcFeIYapaxUD6OMDfw0
 





 Які слова допомогли тобі знайти відгадку?
-          Спиши загадку і підкресли прислівники. Що вони означають? На які питання відповідають? З яким дієсловом зв’язані?
-          Якими членами речення виступають прислівники? Чи можна їх назвати однорідними членами речення?
(Перевірка  - індивідуальні опитування).

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Творче завдання  
- Спиши текст, вставляючи пропущені прислівники. Якими членами речення вони є?
 Весна. Співуча, весела, яскрава.
Вона лагідно повіває нам в обличчя теплом. На голубому небі ласкаво світить усміхнене сонечко. Теплий вітерець ніжно колише трави і квіти. Зеленою травичкою густо вкрилася земля. Весело співають свої пісні пташки.
Люди, любіть і оберігайте природу!

2.Робото з орфографічним словником.
а). Перевірка правопису прислівників щовечора, щоранку, щохвилини за орфографічним словником.
б). Складання і записування речень із цими прислівниками (на вибір).
3.Лінгвістичний експеримент.
- Прочитайте вірш вголос.
Я охайно, плавно, легко
 пластилін візьму і стеку.
  Розкачаю рухом звичним
                                                        Заготовку циліндричну.
         Стисну пальцями злегенька -
    Вийде блюдечко маленьке.
  З пластиліну, а чи з глини
    Зроблю конус без вершини.
       Візьму стеку в пальці знову -
                                                        от і чашка вже готова.
Зроблю гарний візерунок-
                                                        і готовий подарунок.
- Знайдіть у тексті вірша прислівники.
- Чи є серед них ті, які виконують роль другорядних однорідних членів речення?
-А тепер прочитайте вірш без прислівників. Що втрачається? Зробіть висновок про роль   прислівників у мовленні.
VІ. Підсумок уроку
1.         Які розділові знаки при однорідних членах речення?
   Гра «Аукціон»
-          Хто останній назве слово,- той виграв.
Я дуже люблю свою маму. Вона дуже трудолюбива. Моя мама працює добре,…
- До якої частини мови належать слова, які ви дібрали?
- Якщо всі ці слова прочитати в одному реченні, що можна сказати про члени речення з перелічувальною інтонацією?
VII. Домашнє завдання
 Придумати гру для молодших школярів, у якій буде використано багато прислівників-антонімів. Наприклад: вниз-угору, швидко-повільно. Гру записати у вигляді інструкції.

Немає коментарів:

Дописати коментар