Мета: Закріпити знання правопису ненаголошених особових закінчень дієслів
теперішнього і майбутнього часу. Формувати поняття про змінювання дієслів
минулого часу за числами і родами (в однині). Розвивати вміння робити висновки,
сприяти розвитку пізнавальної активності, комунікативної компетентності і
виховувати бережливе ставлення до часу.
Тип уроку: комбінований урок з використанням технологій критичного
мислення та проблемного викладу навчального матеріалу.
І. Організація класу
Привітання: Є у нас
предмет чудовий
Урок….
Ласкаво просимо до нас
На урок…..
Девіз уроку : Думати - …..
Виконувати -
Працювати - …..
Писати
- ………
ІІ. Перевірка д\з
Індивідуальне опитування 2 учні (зачитування казки)
а) доповнити правила
б)
вставити пропущені букви
Фронтальне
Сигнальні картки
почитаєш, записуєш, побачиш,
побіжимо, працюємо, ростемо,
ходимо, стоїмо
-е, -є, -и, -ї
Висновок: алгоритм
перевірки.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1)Мозковий штурм (Встановлення рівня знань з теми) На
дошці створюється серпантин.
2)Гронування
змін. за особами ?
і
числами
ІV.Оголошення теми і мети уроку
Як змінюються дієслова минулого часу?
Я помітила, що ви всі вчасно прийшли до школи,
підготувалися до уроку, не витрачаючи жодної хвилини даремно. А от з одним моїм
знайомим на жаль трапилась така історія.
-
читання слів з дошки Продзвенів.
Вимкнув
Повалявся.Глянув – вжахнувся. Підхопився.
Спізнився.
-
Чому на вашу думку,
хлопчик спізнився?
-
Що незвичайного ви
помітили в тексті?
-
До я кого часу
відносяться дані дієслова?
V. Проектування (план уроку) Спочатку, щоб з нами
не сталося так, як із моїм знайомим, щоб ми все встигли зробити пропоную
скласти план уроку:
·
Спостереження за
мовним матеріалом
·
Дослідницька робота
в групах
·
Хвилинка каліграфії
·
Перевірка висновків
·
Фізкультхвилинка
·
Робота з прислів’ями
·
Творча робота в
парах
·
Презентація
завдання
·
Рефлексія
(завершення гронування) висновки.
На кожному етапі
роботи ви обираєте відповідну смужку.
Свою роботу в кінці уроку ви будете оцінювати самі,проаналізувавши
рівень за етапами.
Я
знаю точно
!!!
!!!
!!!
|
Я не
впевнений
!?
!?
|
Я
потребую допомоги
…
|
Я не
зрозумів
.
.
|
VI. Етап виконання
плану діяльності.
-
Пригадаємо мого
знайомого який спізнився. Ось він стояв під дверима, що з ним відбувалося?
Хвилювався Плакав
1)дослідницька робота в групах:
Змінити за особами і числами дані дієслова мин. часу
2)висновок:
я вважаю що
дієслова минулого часу за особами не змінюються
тому що
закінчення не змінюється
отже ? за числами і родами
-
Як визначити рід
дієслів?
-
Як визначити число?
3) перевірка висновку за таблицею впр. 137
-Що ще ви помітили за таблицею?
- Виражають завершену і незавершену дію.
- Яку дію виражають дієслова які ви досліджували?
- Визначити дію (коло знань) дієслів з дошки.
4) Каліграфічна хвилинка
Щоб правильно писати хвилинку каліграфії треба розпочати.
Сядемо рівненько. Букви виведем гарненько.
по про
за до спав
дзвеніла летіла сміялись
-
Утворити слова
завершеної дії, визначити рід.
-
- Висновок: у
множині роду нема
5) Тренувальна вправа 138. Взаємоперевірка.
- Поставити подані дієслова в усіх формах мин. часу.
- З 1 дієсловом скласти речення.
6) Фізхвилинка (виконувати дію, яка стоїть в мин.
часі)
ж.р.
– дівч., ч.р. – хл., множ. – всі.
присідали. тремтіти, стрибала, літав, нахилялась, сидить.
слухатиме, гойдало, повертались,ховається, сіли, посміхалися, зосередилися.
7) Робота з прислів’ями.
- Учень, наш спізнився до школи. Він потрапив на урок але
емоції в нього негативні і він не може впоратися з завданням, тому що пропустив
пояснення.
- Прочитати прислів’я, пояснити його значення.
- Записати поставивши дієслова в минулий час (визначити
число, рід, вид)
Слово
не горобець: випустив – не впіймав.
Пташку
пізнали у польоті, а людину у роботі.
Емоції змінилися на протилежні і хлопчик:
Заспокоївся
Сміявся
8) Словникова робота.
1. Розгадати ребус.(кипіти)
2. Пояснити пряме і переносне значення
Кипіти
від гніву
Кипить
робота
Кипить
вода
3.Скласти речення використовуючи дієслова в минулому
часі.
VII. Підсумок уроку.
Давайте узагальнимо те про що ми з вами дізналися:
1)
Круги Венна теп. мин.
майб. рід
особа
Висновок
Як змінюються дієслова минулого часу?
2)
Рефлексія.
- Подивіться на ваші смужки і проаналізуйте свою роботу
на уроці.
- Чи задоволені ви своїми досягненнями?
-Що вам потрібно зробити щоб покращити свої результати?
VIII. Д\З за вибором
1)
Текст – міркування
(викор. дієслова минулого часу)
2)
Скласти вірш –
пораду для мого друга
….прокидається
….займається
….не боїться
….добре вчиться
3)
Робота над
прислів’ям (прочитати – пояснити)
Згаяного часу –
конем не доженеш.
Аналіз уроку української мови в 4 класі
Тема: Дієслова
минулого часу. Змінювання дієслів
минулого часу за родами (в однині) та числами.Урок комбінований з
використанням технологій критичного мислення та проблемного методу викладу
навчального матеріалу.
Урок починається з створення сприятливого психологічного
клімату (психологічне розвантаження учнів). Перевірка домашнього завдання за
рівнями (індивідуальна і фронтальна). Узагальнення у вигляді алгоритму
перевірки (правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теп. і майб.
часу).
Актуалізація опорних знань складається з інтерактивного
методу «Мозкового штурму»,закінчується «Гронуванням». Під час відтворення знань
учні зіткнулися з проблемою (активізується пізнавальна діяльність). Учні залучаються до визначення завдань уроку. Формуються вміння
контролювати послідовність роботи за планом, здійснювати самооцінку своєї
діяльності.
Навчання діалогічного характеру в дослідницькій
роботі формує вміння спілкуватися під
час групової роботи – зробити загальний висновок,виділити головне, суттєве.
Результат аналізу та узагальнення нової інформації записується до «Гронування».
Здобута інформація зіставляється з інформацією поданою в підручнику.Формуються
компетентності учнів працювати з інформацією самостійно,розвивається
вміння порівнювати,робити висновки.
Закріплення здобутих знань відбувається відтворенням
інформації з елементами логічної обробки матеріалу. Використовуючи здобуті
знання діти виконують творчу роботу.
Рефлексія у вигляді створення Кругів Венна розвиває
здатність підсумовувати інформацію встановлюючи протиставлення понять (
визначення спільного та відмінного).
Аналіз зробила: Поляк Ольга Павлівна( вчитель Виноградівської
ЗОШ І-ІІІ ступенів Баштанського р-ну)
Немає коментарів:
Дописати коментар