середа, 20 лютого 2019 р.

Урок української мови 4 клас Тема: Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) та числами.

                    
Мета: Закріпити знання правопису  ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. Формувати поняття про змінювання дієслів минулого часу за числами і родами (в однині). Розвивати вміння робити висновки, сприяти розвитку пізнавальної активності, комунікативної компетентності і виховувати  бережливе ставлення до часу.
Тип уроку: комбінований урок з використанням технологій критичного мислення та проблемного викладу навчального матеріалу.

І. Організація класу
Привітання: Є у нас предмет чудовий
                       Урок….
                       Ласкаво просимо до нас
                        На урок…..
Девіз уроку  :   Думати - …..                                               
                         Виконувати -        
                               Працювати - …..
                            Писати - ………
ІІ. Перевірка д\з
Індивідуальне опитування  2 учні (зачитування казки)
                   а)  доповнити правила
                   б) вставити пропущені букви
Фронтальне
Сигнальні картки  почитаєш, записуєш, побачиш,
побіжимо, працюємо, ростемо,
ходимо, стоїмо
-е, -є, -и, -ї
Висновок: алгоритм перевірки.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1)Мозковий штурм (Встановлення рівня знань з теми) На дошці створюється серпантин.
                  2)Гронування
Дієслово
    час
           теп.                    майб.          минул.
                           
змін. за особами                                    ?
                    і числами

ІV.Оголошення теми і мети уроку
Як змінюються дієслова минулого часу?   
Я помітила, що ви всі вчасно прийшли до школи, підготувалися до уроку, не витрачаючи жодної хвилини даремно. А от з одним моїм знайомим на жаль трапилась така історія.

-                    читання слів з дошки                      Продзвенів. Вимкнув
                                               Повалявся.Глянув  – вжахнувся.                                                            Підхопився. Спізнився.

-                    Чому на вашу думку, хлопчик спізнився?
-                    Що незвичайного ви помітили в тексті?
-                    До я кого часу відносяться дані дієслова?
V.  Проектування (план уроку) Спочатку, щоб з нами не сталося так, як із моїм знайомим, щоб ми все встигли зробити пропоную скласти план уроку:
·                   Спостереження за мовним матеріалом
·                   Дослідницька робота в групах
·                   Хвилинка каліграфії
·                   Перевірка висновків
·                   Фізкультхвилинка
·                   Робота з  прислів’ями
·                   Творча робота в парах
·                   Презентація завдання
·                   Рефлексія (завершення гронування) висновки.
На кожному етапі роботи ви обираєте відповідну смужку.     Свою роботу в кінці уроку ви будете оцінювати самі,проаналізувавши рівень за етапами.

Я знаю точно
!!!

!!!


!!!

Я не впевнений
!?


!?
Я потребую допомоги

Я не зрозумів
.


.
3.                                             

VI. Етап виконання плану діяльності.
-                    Пригадаємо мого знайомого який спізнився. Ось він стояв під дверима, що з ним відбувалося?
Хвилювався                                              Плакав
1)дослідницька робота в групах:
Змінити за особами і числами дані дієслова мин. часу
2)висновок:
я вважаю що
дієслова минулого часу за особами не змінюються
тому що
закінчення не змінюється
отже           ?   за числами і родами
-                    Як визначити рід дієслів?
-                    Як визначити число?
3) перевірка висновку за таблицею впр. 137
-Що ще ви помітили за таблицею?
- Виражають завершену і незавершену дію.
- Яку дію виражають дієслова які ви досліджували?
- Визначити дію (коло знань) дієслів з дошки.
4) Каліграфічна хвилинка
Щоб правильно писати хвилинку каліграфії треба розпочати.
Сядемо рівненько. Букви виведем гарненько.
по   про  за  до  спав  дзвеніла  летіла  сміялись
-                    Утворити слова завершеної дії, визначити рід.
-                    - Висновок: у множині роду нема   
5) Тренувальна вправа 138. Взаємоперевірка.
- Поставити подані дієслова в усіх формах мин. часу.
- З 1 дієсловом скласти речення.
6) Фізхвилинка (виконувати дію, яка стоїть в мин. часі)
                            ж.р. – дівч., ч.р. – хл., множ. – всі.
присідали. тремтіти, стрибала, літав, нахилялась, сидить. слухатиме, гойдало, повертались,ховається, сіли, посміхалися, зосередилися.
7) Робота з прислів’ями.
- Учень, наш спізнився до школи. Він потрапив на урок але емоції в нього негативні і він не може впоратися з завданням, тому що пропустив пояснення.
- Прочитати прислів’я, пояснити його значення.
- Записати поставивши дієслова в минулий час (визначити число, рід, вид)
                   Слово не горобець: випустив – не впіймав.
                   Пташку пізнали у польоті, а людину у роботі.
Емоції змінилися на протилежні і хлопчик:
                   Заспокоївся                                     Сміявся
8) Словникова робота.
1. Розгадати ребус.(кипіти)
2. Пояснити пряме і переносне значення
                   Кипіти від гніву
                   Кипить робота
                   Кипить вода
3.Скласти речення використовуючи дієслова в минулому часі.    

                VII.  Підсумок уроку.
              Давайте узагальнимо те про що ми з вами дізналися:

1)               Подпись: числоКруги Венна                теп.             мин.
                                     майб.           рід
                                     особа
Висновок
Як змінюються дієслова минулого часу? 
2)                         Рефлексія.
- Подивіться на ваші смужки і проаналізуйте свою роботу на уроці.
- Чи задоволені ви своїми досягненнями?
-Що вам потрібно зробити щоб покращити свої результати?
VIII.  Д\З за вибором
1)               Текст – міркування (викор. дієслова минулого часу)
2)               Скласти вірш – пораду для мого друга
….прокидається
….займається
….не боїться
….добре вчиться
3)               Робота над прислів’ям (прочитати – пояснити)
Згаяного часу – конем не доженеш.



                                  Аналіз уроку української мови в 4 класі
Тема:  Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів  минулого часу за родами (в однині) та числами.Урок комбінований з використанням технологій критичного мислення та проблемного методу викладу навчального матеріалу.
Урок починається з створення сприятливого психологічного клімату (психологічне розвантаження учнів). Перевірка домашнього завдання за рівнями (індивідуальна і фронтальна). Узагальнення у вигляді алгоритму перевірки (правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теп. і майб. часу).
Актуалізація опорних знань складається з інтерактивного методу «Мозкового штурму»,закінчується «Гронуванням». Під час відтворення знань учні зіткнулися з проблемою (активізується пізнавальна  діяльність). Учні залучаються до  визначення завдань уроку. Формуються вміння контролювати послідовність роботи за планом, здійснювати самооцінку своєї діяльності.
Навчання діалогічного характеру в дослідницькій роботі  формує вміння спілкуватися під час групової роботи – зробити загальний висновок,виділити головне, суттєве. Результат аналізу та узагальнення нової інформації записується до «Гронування». Здобута інформація зіставляється з інформацією поданою в підручнику.Формуються компетентності учнів працювати з інформацією самостійно,розвивається вміння  порівнювати,робити висновки.
Закріплення здобутих знань відбувається відтворенням інформації з елементами логічної обробки матеріалу. Використовуючи здобуті знання діти виконують творчу роботу.
Рефлексія у вигляді створення Кругів Венна розвиває здатність підсумовувати інформацію встановлюючи протиставлення понять ( визначення спільного та відмінного).
Аналіз зробила:  Поляк Ольга Павлівна( вчитель Виноградівської ЗОШ І-ІІІ ступенів   Баштанського р-ну)

Немає коментарів:

Дописати коментар