четвер, 7 лютого 2019 р.

Plan clasa - 2


Tema : Morarul (din creația populară)
Scopul:
-         Continuarea formării deprinderilor de citire conștientă, cursivă , expresivă și  redarea conținutului celor citite .
-         Îmbogățirea cunoștințelor  elevilor despre creația populară , trăsăturile ei caracteristice și deosebirea de literatura cultă .
-         Formarea deprinderilor de exprimare corectă și îmbogățirea vocabularului cu cuvinte și expresii plastice .
-         Trezirea interesului de a citi .
-         Dezvoltarea gândirii și imaginației creatoare .
-         Educarea dragostei  față de limba maternă , a stimei și respectului  față de oamenii ce ne înconjoară.
Metode și procedee
-         Frontal
-         Individual
-         În perechi
-         Conversația
-         Situații problematice
-         Tehnologii inovatoare :
(atac mintal,paiengeniș tematic , cubuirea , tehnologia”Pres„, diagrama Vena )
Tipul  lecției: de predare  a materiei noi .
Materiale : microfon, medalii ,fișe,cubul,multimedia.








Desfășurarea lecției
1.Organizarea clasei  
Clopoțelul a sunat,
În clasă ne-a adunat.
Clasa doua ne numim
Și citirea o iubim.
Oaspeți dragi,vă sălutăm!
Sănătate vă urăm!
În bănci ne așezăm.
-Ce lecție avem?
-Citirea.
-Gândiți-vă și spunețimi cum ați dori să fie lecția de astăzi?
(interesantă,să învățăm ceva nou,productivă.)
-Dar pentru aceasta ne amintim cum trebuie să fim la lecție?
(disciplinați,activi,atenți)
Dar pentru ca lecția să părcurgă bine trebuie să  avem și-o dispoziție bună.
Zâmbim unul altuia și ca zâmbetul acesta sâ fie pe buzele voastre pe parcursul întregii lecții.
Eu aștept de la voi rezultate bune,să citiți expresiv,să vă expuneți gândurile.
Astăzi la lecție noi vom citi,vom povesti,vom petrece diferite jocuri.
Exerciții de formare a capacităților de citire.
Ca să putem bine,frumos expresiv citi trebuie:
a)Antrenarea plămânilor:
1)mirosim floarea.
2)stângem lumânarea.
b)Exerciții pentru ochi:
(dăm ochii în sus,în jos,în dreapta,în stânga)

C)Citirea cu o răsuflare:
Căruțașul cară cărțile cărturarului cu carul.
d)1)Tuc-Tuc-Tuc-noi am cumpărat pătuc.(vesel)
2)Ța-Ța-Ța-noi avem căpriță da.(trist)
3)U-U-U-trenul face-n gură U-U-U-!(repede)
2.Verificarea cunoștițelor.
§  Metoda cubului
-         Ce-ați pregătit  pentru lecția de astăzi?
-         Ce este acest text?
-         Cum ați recunoscut că-i o poveste?
-         În ce fel este scrisă povestea?(proză sau versuri).
-         Cine este autorul textului citit?(creația populară)
-         Prin ce se deosebește literatura populară de literatura cultă?
Literatura cultă  e scrisă de autor, scriitor.
Creația populară e creată de popor și transmisă pe calea orală.
III. Anunțarea temei noi!
Despărțiți șirul de litere în cuvinte și veți afla proverbul ce reflectă ideia principală a lecției.
Lăcomiastricăomenia
-         Cum  înțelegeți acest proverb ?
-         Care-i părerea  voastră?
Tema: Morarul (din creația populară) !
Ø Citirea model
Ø Vocabularul
Feliuță – bucată
Nu am saț - flămând
Vamă-plată,taxă
*    ”Microfonul„
-    Care-s eroii principali?
            -   Cum era morarul?
            -     Ce l-a rugat omul sărac?
            -     De ce la urmă morarul s-a săturat cu o feliuță de pâine ?
            -     Cum trebuie să ne purtăm cu cei di jurul nostru?

Minuta de înviorare
Ø Citirea în lanț
Ø Citirea pe ales
-         Găsiți sinonimul cuvântului zgârcit și înlocuiți-l în text.
-         Citiți introducerea textului.
-         Găsiți propoziția cu rugămintea săracului.
-         Citiți aliniatul unde săracul a împărțit colacul.
-         Găsiți cuvintele care conțin gândul principal.
Ø Citire la repeziciune (30 secunde)
Ø Lucrul în perechi
Ordonează planul de idei în ordinea cuvenită:
       Omul sărac la moară.
       Tăierea colacului în felii.
       Vama luată de morar.
       Rugămintea săracului.
       Învățătura .
       Mirarea morarului.
Ø Lucrul pe grupe
I.grupă
Alcătuiți câmpul lexical al cuvântului zgârcit


II.grupă
Puneți cuvintele la locul lor și tălmăciți cum înțelegeți sensul proverbelor.
Nu zice,ajunge,niciodată,lacomul.
Și sărac,la bogăție,lacom,la minte.
III.grupă
Citiți pe roluri

                                   IV. Sistematizarea și generalizarea cunoștințelor

-         Cine este autorul textului citit?(face parte din creația populară)
Cu ajutorul diagramei Vena vom delimita prin ce se deosebesc și prin ce se aseamănă literatura cultă și literatura populară.
Diferă
Literatura cultă- e srisă de autor – scriitor .
Creația populară – e creată de popor și transmisă pe cale orală
Comun
Au titluri , temă , ideia principală , personaje , întroducere, cumprins , încheere.
-         Care proverb ne reflectă ideia principală a textului ?
-         La lecție ni-am înbogățit vocabularul, am citit ,am lucrat în grup.
-         Pentru ce ne trebuiesc cunoștințele acumulate ?
-         Ce urme v-au rămas în suflet ?
-         Ce este actual în tema de azi?
-         Această povestire m-a învățat și am luat pentru mine ca învățătură...
Ø Metoda   «Pres »
Ø Eu socot ...
Ø  De aceia că...
Ø Înseamnă că...

 V. Tema pentru acasă
De citit textul „Cele patru dorințe”(după C.Ușinski)
De pregătit:
                                  I.grupă- ghicitori,proverbe,zicători
  II.grupă-desene
 III.grupă-poezii

 Tehnologia bursacului
-        - Ce am luat pentru mine de la lecție?
-         -Vreau să aflu






Немає коментарів:

Дописати коментар