НОВІ ПРАВИЛА ДЛЯ ПЕРШИХ КЛАСІВ. УСЕ, ЩО ВАРТО ЗНАТИ БАТЬКАМ
Як повідомляє
портал освітян України Нова українська школа — це назва реформи загальної
середньої освіти, яку зараз реалізовує Міністерство освіти і науки спільно з
сотнями вчителів і управлінців з освіти по всій Україні.
Головна ідея
Нової української школи — компетентнісне навчання. Це означає, що учні
не просто набуватимуть знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й
опановуватимуть навички. Школа має сформувати ядро знань, на яке
накладатимуться уміння, як користуватися цими знаннями, цінностями та
навичками.
Робота в
команді. Значну
частину навчального часу в НУШ присвячено роботі в групі. Причому школярі не
просто разом розв’язуватимуть, наприклад, математичні приклади, а робитимуть
проекти і спільно шукатимуть рішення проблем.
Читайте
також: Дослідження і вміння вчитися. Навчання в НУШ побудоване на
дослідженнях: дитина самостійно шукатиме відповіді на запитання, осмислюватиме
вивчене, а вчитель допомагатиме їй у цьому. Тому в НУШ діти часто навчатимуться
граючись. Діти опановуватимуть той самий навчальний матеріал, але в інший
спосіб. А вчителю не потрібно буде більшість часу розповідати щось
класу, стоячи біля дошки. Через гру — тобто моделювання ситуацій із
додаванням руху, гумору й творчих завдань — учні зможуть дізнатись
набагато більше.
Емоційний інтелект
і вміння спілкуватися. Людина з розвиненим емоційним інтелектом розуміє
власні емоції, керує ними й дослухається до відчуттів інших. Навчання цьому —
одне з важливих завдань нової школи. Дітям пропонуватимуть висловлювати свої
почуття і думки, слухати один одного, не робити іншим людям того, що їм
неприємно тощо. Цьому навчатимуть під час ранкового кола — щоденної зустрічі,
коли діти обговорюватимуть свій емоційний стан, власні думки,
актуальні питання класного і шкільного життя або ж просто спілкуватимуться на
цікаві їм теми.
Інтегроване
навчання. У
реальному світі немає мононаукових процесів — кожен пов’язаний з різними
науками. Аби діти розуміли взаємозв’язки й мали цілісну картинку світу,
у початковій школі запропоновано інтегрувати (об’єднувати) предмети.
Наприклад, рослини вивчатимуть не лише з точки зору ботаніки, а й додаватимуть
до цієї теми знання з географії, екології, математики, хімії, мови й
літератури.
Оцінювання в
НУШ — спонукальне, а не каральне. Тобто вчитель за допомогою оцінки фіксує, на
якому рівні перебуває дитина, і показує ціль, до якої вона має прямувати.
Тому в першому і другому класах не буде балів — замість них
запропоноване вербальне оцінювання. Мета — оцінити поступ кожної дитини, а не
її відповідність певному еталону. Кожна дитина отримуватиме винагороду за свої
старання, розуміючи, що робить успіхи, а також матиме портфоліо особистих
досягнень — добірку всіх поробок і творів, які вона виконувала на уроках.
Право на
помилку. Помилка
— це складова пізнання й дослідження. Тому в НУШ не каратимуть за помилки, а
спонукатимуть дитину самостійно їх виправити. Відсутність страху помилки —
запорука того, що дитина залишатиметься вмотивованою, навіть якщо їй щось не
вдаватиметься.
Нове освітнє
середовище. Серед обладнання класів мають бути парти-трансформери, які можна легко
пересунути для роботи в групах. Крім того, буде нова навчальна техніка та
розвивальні ігри. Традиційні «класні куточки» на стінах класів мають замінити,
наприклад, поробки, виконані спільно з дітьми, чи матеріали, що спонукають
дитину до роздумів — цікаві запитання, головоломки тощо. Разом з паперовими
підручниками учні мають отримати електронні — тож не доведеться носити важкі
книжки.
Читайте
також: Інклюзивне навчання НУШ — це школа, доступна для всіх. Тому у звичайній
школі також можуть учитись діти з особливими освітніми потребами. Аби допомогти
вчителеві, у таких класах мають працювати асистенти.
Новий
учитель. Відтепер
педагог перестає бути єдиним джерелом знань, а отже він опановує нову роль: з
ретранслятора має перетворитися на помічника, ментора дитини, який супроводжує
її в процесі пізнання й досліджує світ разом із нею. Учитель і дитина —
це партнери, тому рішення щодо роботи на уроці вони приймають спільно.
Своїм запитанням дитина може спрямувати урок, а правила поведінки в школі та за
її межами вчителі й учні випрацьовуватимуть разом.
НУШ
передбачає, що батьки разом з учителями та адміністрацією школи мають спільну
мету — щаслива і успішна дитина. Тому стосунки між цими трьома категоріями
побудовані, насамперед, на співпраці, взаєморозумінні й бажанні разом іти до
мети. У НУШ відмовляються від традиції публічного обговорення
успішності учнів на батьківських зборах. Навчальні результати — тема
індивідуальних консультацій з батьками, а на загальних зборах розглядають
важливі для класу і школи питання.
Нова
українська школа має працювати прозоро — щорічно публікувати звіти про отримані
та використані кошти, дослухатися до думки батьків і не має права
примусово збирати гроші з них.

Немає коментарів:
Дописати коментар