середа, 20 лютого 2019 р.

Предмет: математика Тема: ДІЛЕННЯ ВИДУ 45 780 : 60 і 299 600 : 700. ЗАДАЧІ НА РУХ


Мета: ознайомити учнів з діленням багатоцифрових чисел на розрядні числа; вдосконалювати обчислювальні навички учнів; виховувати інтерес до предмета.
Тип уроку: комбінований

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 891
Розв’язання
Для огірків: 10 м • 8 м = 80 м2.
Для помідорів: 8 м • 8 м = 64 м2.
Для салата: 20 м – 10 м – 8 м = 2 м; 2 м • 8 м = 16 м2.
Завдання 892
966 : 42 = 23;  161 : 30 = 5 (ост. 11);
252 : 42 = 6;  275 : 40 = 6 (ост. 35);
40 928 : 8 = 5116;  23 • 43 = 989;
10 032 : 6 = 1672;  30 • 25 = 750.
2. Усні обчислення
Кругові приклади
240 • 4            120 : 4         300 – 60
32 • 100          30 • 90         600 – 480
2700 : 9         6400 : 8       400 • 16
3200 : 8         800 • 3         960 : 30
2400 : 4
(240 • 4 = 960; 960 : 30 = 32; 32 • 100 = 3200; 3200 : 8 = 400; 400 • 16 = 6400; 6400  :  8  =  800;  800  •  3  =  2400;  2400  :  4  =  600;  600  –  480  =  120;  120  :  4  =  30; 30 • 90 = 2700; 2700 : 9 = 300; 300 – 60 = 240)
3. Математичний диктант
- Знайдіть 3/4 від добутку чисел 80 і 20.
- Сума двох чисел 162. Перший доданок 92. Знайдіть другий доданок.
- У скільки разів різниця чисел 47 і 29 менше 36?
- Яке число потрібно помножити на 3, щоб отримати 336?
- Третя частина невідомого числа дорівнює 25. Чому дорівнює число?
- Зменшіть число 3001 на 3.
- Число 750 зменште у 5 разів.
- Знайдіть 2/9 від добутку чисел 18 і 5.
- Яке число потрібно розділити на 17, щоб отримати частку 200?
- Від якого числа потрібно відняти одиницю, щоб отримати 5000?
Відповіді:1200; 70; 2; 112; 75; 2998; 150; 20; 3400; 5001.
4. Робота за підручником (с. 142)
Завдання 893
457 : 60 = 7 (ост. 37);
378 : 60 = 6 (ост. 18).
5. Актуалізація знань, постановка проблемного питання, повідомлення теми і мети уроку
Усне розв’язування прикладів «ланцюжком»
240 : 60 = 4      3600 : 40 = 90        84 : 12 = 7             96 : 24 = 4
60 • 7 = 420      90 • 7 = 630            220 • 3 = 660         140 • 3 = 420
14 560 : 70 = ?
— Які прийоми обчислень вам відомі? Які ще необхідно вивчити?
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота за підручником (с. 142)
Завдання 895; 896
2. Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Письмове виконання завдань з поясненням на дошці
Завдання 897
1) 11 480 : 40 = 287
2) 26 880 : 70 = 384   Перевірка: 384 • 70 = 26 880
2. Пальчикова гімнастика
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
Завдання 894 (колективно)
Розв’язання
1) 30 – 20 = 10 (км/год) — швидкість гусеничного трактора;
2) 30 + 10 = 40 (км/год) — загальна швидкість тракторів;
3) 120 : 40 = 3 (год) — проїдуть.
Відповідь:через 3 години відстань між тракторами буде 120 км.
Завдання 898 (самостійно)
Розв’язання
1) 480 : 6 = 80 (км/год) — швидкість автомобіля;
2) 80 : 4 • 3 = 60 (км/год) — швидкість мотоцикла;
3) 480 : 60 = 8 (год) — потрібно мотоциклу.
Відповідь:за 8 годин мотоцикл подолає відстань 480 км.
Завдання 899 (колективно)
1) 92 : 2 = 46 (км) — півдороги;
2) 46 : 2 = 23 (км) — залишилося проїхати.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Продовжіть речення.
- На уроці я вчився...
- Мені було цікаво...
- Складним здалося...
- Хочу ще краще навчитися...
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 900; 901 (с. 144).

Предмет: математика
Тема: ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ДВОЦИФРОВІ КРУГЛІ ЧИСЛА У ВИПАДКУ, КОЛИ В ЧАСТЦІ Є НУЛІ. ЗАДАЧІ З БУКВЕНИМИ ДАНИМИ. РІВНЯННЯ. САМОСТІЙНА РОБОТА
Мета: опрацювати випадки письмового ділення багатоцифрових чисел на розрядні, коли в частці є нуль; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі, рівняння; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Тип уроку:  комбінований

Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 900
Розв’язання
1) 10 + 15 = 25 (рул.) — на дві кімнати;
2) 250 : 25 = 10 (м) — один рулон;
3) 10 • 10 = 100 (м) — на першу кімнату;
4) 15 • 10 = 150 (м) — на другу кімнату.
Відповідь:100 м шпалерів купили для першої кімнати і 150 м для другої.
Завдання 901
11 520 : 30 = 384;      680 : 8 = 85;         192 400 : 400 = 481;     527 : 17 = 31;
870 : 5 = 174;             1860 : 60 = 31;     935 : 85 = 11;                5760 : 80 = 72.
2. Математичний диктант
- Скільки кілограмів становить 4/5 т?
- Зменшіть 1 кг у 20 разів.
- Знайдіть суму 4 км 640 м і 5 км 360 м.
- Периметр квадрата 400 см. Чому дорівнює площа квадрата?
- Швидкість  автомобіля  70  км/год,  а швидкість  велосипедиста  10  км/год. У скільки  разів  швидкість  велосипедиста  менше  швидкості  автомобіля?
- Верблюди виношують своїх немовлят 400 днів, а хом’яки — 4/100 цього часу. Скільки днів хом’яки виношують дитинчат?
- Скільки місяців містить 5/6 року?
- Хлопчик проплив 100 метрів зі швидкістю 25 м/хв. Дівчинка витратила на цю  дистанцію  на  1  хвилину  більше.  З  якою  швидкістю  пливла  дівчинка?
Відповіді:800 кг; 50 г; 10 км; 10 000 см2; 7 разів; 16 днів; 10 місяців; 5 хвилин.
3. Робота за підручником (с. 144)
Завдання 902 (усно)
4. Повідомлення теми і мети уроку
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Робота за підручником (с. 144)
Завдання 903 (1)
2. Пальчикова гімнастика

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Письмове виконання завдань (з поясненням на дошці)
Завдання 903 (2)
27 600 : 60 = 460;  Перевірка: 460 • 60 = 27 600.
32 560 : 80 = 407;  Перевірка: 407 • 80 = 32 560.
121 600 : 40 = 3040.  Перевірка: 3040 • 40 = 121 600.
Завдання 904
5760 : 60 = 96;  20 160 : 70 = 288.
2. Фізкультхвилинка
V. САМОСТІЙНА РОБОТА
Варіант 1
1. Знайди частки й остачі письмово.
520 : 70       290 : 30          475 : 90         164 : 50
2. Розв’яжи рівняння.
720 : x= 80  x: 30 = 420
3. Обчисли вирази.
7020 • 60; 53 550 : 90; 414 600 : 600
4. Розв’яжи задачу.
Довжина поля 200 м, а ширина — 30 м. 2/3 площі поля займає картопля. Решту площі займає горох. Яку площу поля займає горох?
Варіант 2
1. Знайди частки й остачі письмово.
580 : 80      490 : 50      395 : 90       133 : 20
2. Розв’яжи рівняння.
630 : x= 90       x: 60 = 530
3. Обчисли вирази.
5030 • 70; 86 580 : 90; 38 400 : 800
4. Розв’яжи задачу.
Турист мав пройти 180 км. За перший день він пройшов 1/6 всього шляху, а за другий 4/5 того шляху, що пройшов за перший день. Скільки кілометрів пройшов турист за два дні?
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Закінчіть речення.
- На уроці я вчився...
- Мені здалося складним...
- Труднощі виникли, тому що...
- На наступному уроці хочу навчитися...
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 909; 910 (с. 145).






Предмет: математика
Тема: ДІЛЕННЯ ЧИСЕЛ, ЩО ЗАКІНЧУЮТЬСЯ НУЛЯМИ. ДІЇ З ІМЕНОВАНИМИ ЧИСЛАМИ. ВИРАЗИ НА ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ ДІЙ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: опрацювати нові випадки ділення багатоцифрових чисел на розрядні та ділення іменованих чисел; формувати вміння розв’язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати уважність.
Тип уроку:  змішаний урок

Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
Завдання 909
14 500 : 50 = 290;       307 200 : 800 = 384;
12 040 : 40 = 301;       6270 • 300 = 1 881 000;
(5045 – 985) : 5 = 4060 : 5 = 812.
Завдання 910
Розв’язання
1) 800 • 15 = 12 000 (м2) — площа вулиці;
2) 12 000 : 100 • 3 = 360 (т) — витратили.
Відповідь:360 т асфальту витратили.
2. Аналіз самостійної роботи
3. Математичний диктант
- Збільште 3120 на 80 сотень.
- Перший множник 42, другий — 20. Чому дорівнює добуток?
- Яке число менше 720 на 100?
- Збільшіть число 920 на 80.
- Бамбук — трав’яниста рослина, яка росте в Африці, за один день виростає на 50 см. На скільки сантиметрів виростає бамбук за тиждень?
- Скільки років може прожити береза , якщо 1/5 її життя дорівнює 50 рокам?
- В одному будинку 150 квартир. Скільки квартир у п’яти таких будинках?
Відповіді:11120; 840; 620; 1000; 350 см; 250 років; 750 квартир.
4. Робота за підручником (с. 145)
Завдання 911 (усно)
5. Повідомлення теми і мети уроку
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Робота за підручником (с. 145). Письмове виконання завдань з поясненням на дошці
Завдання 912
20 400 : 50 = 408;
268 800 : 700 = 384.
Завдання 913
14 грн 80 к. : 40 = 1480 к. : 40 = 37 к.;
14 грн 80 к. : 40 к. = 1480 к. : 40 к. = 37;
5 т 060 кг • 50 = 5060 кг • 50 = 253 000 кг = 253 т;
9 м 064 мм • 20 = 9064 мм • 20 = 181 280 мм = 181 м 280 мм;
30 м 80 см : 40 = 3080 см: 40 = 77 см;
12 т 720 кг : 80 = 12 720 кг : 80 = 159 кг.
2. Фізкультхвилинка
3. Самостійна робота
Завдання 914
7200 – 200 • 8 – 600 = 7200 – 1600 – 600 = 5600 – 600 = 5000;
(8208 – 1944) : 6 = 6264 : 6 = 1044.
Завдання 915
Розв’язання
Нехай  в одному  мішку  буде x кг  картоплі,  тоді  з одної  ділянки  зібрали (30  •x)  кг  картоплі,  а з  другої  (32  • x)  кг.  З  другої  ділянки  зібрали  на  100  кг більше. Складемо рівняння:
32 • x– 30 • x= 100;
2 • x= 100;
x= 100 : 2;
x= 50 (кг).
Відповідь:50 кг — маса одного мішка картоплі.
Завдання 916
Розв’язання
1) 3200 – 1400 = 1800 (кг) — поклали в ящики.
2) 1800 : 90 = 20 (кг) — в одному ящику.
Відповідь:20 кг яблук клали в кожен ящик.
4. Усне виконання завдань
Завдання 917
110 т = 110 000 кг        20 ц 2 кг = 2002 кг        6500 см = 65 м
32 м 8 см = 3208 см     2600 г = 2 кг 600 г        2600 м = 2 км 600 м
Завдання 918 (колективно)
Розв’язання
1) 3 • 3 = 9 (б.) — з’їли перша і друга мавпи;
2) 9 – 5 = 4 (б.) — з’їла друга мавпа.
Відповідь:4 банани з’їла друга мавпа.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Що нового дізналися на уроці?
— Яке завдання було найцікавішим?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 919; 920 (с. 145).



Предмет: математика
Тема:. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО
Мета: вдосконалювати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі; розвивати мислення; виховувати позитивне ставлення до навчання.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Аналіз контрольної роботи
2. Перевірка домашнього завдання
3. Математичний диктант 
— Запишіть вирази та обчисліть їх значення. 
- Суму чисел 50 000 і 4000 зменшіть на їх різницю. 
- Добуток чисел 100 і 20 зменшіть на частку цих самих чисел. 
- Добуток чисел 360 і 200 зменшіть в 100 разів. 
- Число 100 000 зменшіть на частку чисел 900 000 і 10. 
- Знайдіть 23 від 810. 
- Від добутку чисел 40 і 20 відніміть добуток чисел 20 і 10. 
Відповіді: (50 000 + 4000) – (50 000 – 4000) = 8000; 100 • 20 – 100 : 20 = 1995; 360 • 200 : 100 = 720; 100 000 – 900 000 : 10 = 10 000; 810 : 3 • 2 = 540; 40 • 20 – 20 • 10 = 600. 
4. Повідомлення теми і мети уроку
III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Робота за підручником (с. 146).
Письмове виконання завдань з поясненням на дошці
Завдання 1
Розв’язання
1) 18 + 22 = 40 (км/год) — швидкість зближення;
2) 120 : 40 = 3 (год)
Відповідь:через 3 години катери зустрінуться.
Обернені задачі
1. Від  двох  пристаней  одночасно  назустріч  один  одному  відійшли  два  катери і зустрілися через 3 год. Швидкість одного катера 18 км/год, а іншого — 22 км/год. Яка відстань між пристанями?
Розв’язання
1) 18 + 22 = 40 (км/год) — швидкість зближення;
2) 40 • 3 = 120 (км)
Відповідь:120 км між пристанями.
2. Від двох пристаней, відстань між якими 120 км, одночасно назустріч один одному відійшли два катери і зустрілися через 3 год. Швидкість одного катера 18 км/год. Яка швидкість другого катера?
Розв’язання
1) 18 • 3 = 54 (км) — проплив до зустрічі перший катер;
2) 120 – 54 = 66 (км) — проплив до зустрічі другий катер;
3) 66 : 3 = 22 (км/год) — швидкість другого катера.
Відповідь:22 км/год швидкість другого катера.
Завдання 2
Розв’язання
1) 16 + 45 = 61 (км/год) — швидкість зближення;
2) 61 • 2 = 122 (км) — буде між ними через 2 год.
Відповідь:122 км буде між ними через 2 год.
Завдання 6
1) З двох ділянок зібрали 84 кг огірків. З першої ділянки — 3 ящики, а з другої — 4 ящики. Скільки кілограмів огірків зібрали з кожної ділянки?
Розв’язання
1) 3 + 4 = 7 (ящ.) — усього;
2) 84 : 7 = 12 (кг) — в одному ящику;
3) 12 • 3 = 36 (кг) — зібрали з першої ділянки;
4) 12 • 4 = 48 (кг) — зібрали з другої ділянки.
Відповідь: 36  кг  огірків  зібрали  з першої  ділянки,  48  кг  зібрали  з другої ділянки.
2) Для приготування хліба у пекарні витратили 360 кг борошна, що становило 3/4 того борошна, що було в пекарні. Скільки кілограмів борошна залишилось у пекарні?
Розв’язання
1) 360 : 3 • 4 = 480 (кг) — було;
2) 480 – 360 = 120 (кг) — залишилося.
Відповідь:120 кг борошна залишилось у пекарні.
Завдання 7
111 – 11 = 100; 33 • 3 + 3 : 3 = 100; 5 • 5 • (5 – 5 : 5) = 100.
2. Фізкультхвилинка
3. Самостійна робота
Завдання 3
Розв’язання
1) 160 : 8 • 5 = 100 (м) — витратили;
2) 160 – 100 = 60 (м) — залишилося;
3) 100 – 60 = 40 (м) — залишилося менше, ніж витратили.
Відповідь:на 40 м залишилося менше, ніж витратили.
Завдання 4
У п’ятикутнику 5 діагоналей, у шестикутнику — 9 діагоналей. На 9 – 5 = 4 діагоналі в шестикутнику більше, ніж у п’ятикутнику.
Завдання 5
Розв’язання
1) 360 + 240 = 600 (км) — весь шлях;
2) 600 : 10 = 60 (км/год) — швидкість;
3) 360 : 60 = 6 (год) — були в дорозі першого дня;
4) 10 – 6 = 4 (год) — були в дорозі другого дня;
Відповідь:6 год автотуристи були в дорозі першого дня, 4 год другого дня.

Завдання 8
x• 40 + 3800 = 6400                (x – 2740) : 20 = 360
x• 40 = 6400 – 3800                 x– 2740 = 360 • 20
x• 40 = 2600                             x– 2740 = 7200
x= 2600 : 40                             x= 7200 + 2740
x= 65                                        x= 9940
65 • 40 + 3800 = 6400            (9940 – 2740) : 20 = 360
2600 + 3800 = 6400               7200 : 20 = 360
6400 = 6400                           360 = 360
IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— Чого вчилися на уроці?
— Які знання закріплювали?
— Яке завдання було найцікавішим?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 905; 906 (с. 144).

Немає коментарів:

Дописати коментар